Hosta och vaccinering

Hostandet fortsätter, jag är så less. I förrgår tog jag mig ut på promenad med hundarna en sväng, men det fick jag sota för. Låg och hostade till kl 3 natten till igår innan jag lyckades somna. Den här natten var lite bättre så nu funderar jag - ska jag åka till doktorn igen eller inte? Varför blir det alltid lite, lite bättre, just som man bestämt sig för att söka hjälp?

Hade en pärs igår. Fyra hundar och en katt skulle vaccineras. Först måste katten luras in och stoppas i resburen, inte helt enkelt. Sedan in med hundarna i bilen och iväg på drop in. Idefix trodde att vi skulle på någon rolig utflykt och drog igång de andra, så det var ett ganska speedat gäng som anlände till veterinärmottagningen. Vi började med katten och de fläckiga. Kisse, som förut inte velat in i buren, ville nu inte ut. Han är smart, han vet vad som väntas. Men jag lyckades hala ut halva katten och så fick han sticket. Sedan ut med honom och in med två uppspelta labbar från bilen innan fläckisarna fick sina stick. Maya skrek som en gris, detta var inte kul alls. Idefix var faktiskt lite coolare, han skrek till lite efteråt, jag antar att det kanske spänner lite under huden. Men med lite massage så tystnade han. Vi kollade analsäckarna på honom också men där fanns inget, skönt.

Tutan var helt i gasen och skulle absolut bli stucken. Efteråt skulle hon ha godis, men veterinären hade inget och jag hade glömt. Katastrof! Hon gick fram och tillbaka och tittade uppfordrande på oss, VARFÖR får man inget godis? Visa däremot lät sig stickas utan muta. Vi kollade också en knöl som Pigge upptäckt inne i buken. Förmodligen är det efter snittet, men vi ska hålla koll så att den inte växer. Gissa om jag kommer att göra det, jag är ju hysterisk med knölar!

Måste säga att Rösäter är otroligt billig. Vaccinering av en katt, fyra hundar med valpsjuka, parvo och kennelhosta och så tre hundar med rabies landade på 1600 kr. Det tycker jag var helt OK!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0