Mina duktiga flickor!

Hela helgen har tillbringats på agilitytävlingar i Boden. Stina och Maya har tävlat, Zäta och jag har agerat supporterklubb, chaufför (jag) och alltiallo. Zäta har friskt och ohämmat tiggt fika och annat ätbart av alla som varit i närheten. Finns det bebisar i den magen så ser deras mamma till att de får näring, den saken är klar!

Stina och Maya har haft en superhelg. Igår kom de 3:a i agilityklass 1 och fick sin tredje pinne i klassen, vilket således innebar uppflytt till klass 2. I hoppklass 1 vann de och tog sin andra pinne. Idag blev det så debut i agilityklass 2. Snöpliga 5 fel på slalomet räckte till en sjätte plats, en riktigt bra debut. I hoppklass 1 blev de trea igen och tog sin tredje pinne, så nu väntar klass 2 även där. De har också varit med i Luleås small-lag båda dagarna så det har blivit mycket springande. Nu är båda två ganska trötta men väldigt nöjda med sin helg, med all rätt.

Idag har det också varit fotbollsmatcher igen mellan Svartbjörnsbyn, Bredåker och Unbyn, denna gång på Unbyns IP. Lille sonen gjorde mål i ena matchen och stod också en del i mål. Ganska nöjd med dagen även han, således.

Själv är jag helt slut efter två dagar utomhus bland skällande hundar. När man kommer från retrievervärlden är man inte så van vid så mycket ljud så det sliter lite. Nu väntar TV-soffan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0