Nu är det tyst

Idag har Pi flyttat hem till Ebba och David i Byske och blivit en Raya, medan Tau har flyttat till Ragnhild och Lasse i Björsbyn och blivit en Tassa. Det känns jättebra med alla nya valpköpare, men det blev väldigt tyst och konstigt här hemma. Vi har kvar den där känslan av att ha valpar i köket, när någon i familjen lever om vill jag tysta dem och be dem att inte väcka valparna. Vi stänger grinden till köket ideligen, vi tittar efter kisspölar på golvet osv. Men framförallt upplever nog alla i familjen att det är otroligt tyst.

De stora hundarna njuter av att ha fri tillgång till köket igen. Melvin har legat vid mina fötter vid köksbordet och har också burit omkring på alla valpleksaker, en i taget. Det tycker han nog är det allra bästa - alla nya leksaker! Jag tror snart att han har använt en del av dem mer än vad de små gjorde. Min store, lille pojke! <3

När nu de små har flyttat ut är det kul med rapporter om hur det går för dem i sina nya liv. Idag kom det rapporter från både Mats och Linnea och det verkar gå finemang för både Ny och Chili i sina nya hem. I morgon blir det spännande att höra hur det går för Raya och Tassa. Förhoppningsvis så överlever även de flytten... ;)

Stina och jag känner ju lite valpsug nu, så i morgon har vi planer på att åka och hälsa på Idefix små "agilityvalpar" på Björkskatan. De är nu snart 4 veckor, det ska bli spännande att se dem "live". Sedan ska jag gå igenom alla bilder på de egna valparna och skicka ut till valpköparna, så att ni får bilder att spara på er egen valp från de första åtta veckorna. Efter det blir det er tur att skicka bilder till mig... ;)

Ikväll har i alla fall familjen varit och käkat på ThaiThai. Vi har inte varit där innan men det var både mysigt och gott, så dit ska vi gå fler gånger. Tanken var att det skulle bli efterrätt också, måste ju bjussa ordentligt nu när alla varit så bussiga och hjälpt mig med valparna. Men barnen ville hellre köpa med Ben & Jerry's hem så då gjorde vi det. Det var inte dumt alls! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0