Lilla Ny har flyttat till sitt nya hem

Så har ännu en valp lämnat oss. Denna gång är det lilla Ny som har flyttat till familjen Thurfjell i Mörön. Henne känner jag mig dock ganska säker på att få träffa på ofta, dels eftersom hon bor nära och dels eftersom vi är klubbkompisar på Luleå BK. Lycka till med den lilla, Mats! Hoppas att ni får många roliga år tillsammans. Jag ser med spänning fram emot att höra hur första natten har gått.

I Facebook har Jotas matte lagt ut en alldeles ljuvlig liten film på hur Jota apporterar sin röda valpdummy alldeles klockrent utomhus. Full fart ut med stora valpskutt, full fart tillbaka med dummy i munnen och rätt in till matte. Man blir alldeles rörd i hjärtat när man ser sådant! Tänk, igår flyttade hon hela vägen till Matfors och idag apporterar hon som ingenting tillsammans med sin "nya" matte. Vad ska det bli av den lilla...

Gänget här hemma känns lite vilset. Även om alla valparna nu tar ut svängarna allt mer på egen hand, är det ju två initiativtagare som nu har flyttat ut. Nu får andra kliva fram och axla den rollen. I morgon flyttar lilla Chi till Linnea i Överkalix och sedan är det bara två kvar, som båda far på lördag. Vad tomt det kommer att bli! Men de vuxna hundarna njuter. Visa börjar bli mer och mer taggad, nu börjar det bli dags att ta tag i träningen med både henne och Melvin. Visa och jag måste fixa undan den där retfulla lydnadstvåan som vi missade i höstas tack vare mattes slarv. Och så är jag liiite sugen på att testa lägre spår också, det var så himla kul med appellen. Vi får se vad det blir.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0