En fluga på väggen

Idag har nästa valp åkt, lilla Chi (ska kallas Chili) har åkt hem till Linnea och Erik i Överkalix. Också hon såg ganska liten ut i bilen när de åkte iväg. Vi önskar er lycka till nu med ert liv tillsammans och hoppas att ni ska få det riktigt roligt tillsammans!

Kvar hemma är då Pi (Raya) och Tau (Tassa), som båda flyttar i morgon. Sedan blir det tomt... Jag har lovat bjuda familjen på restaurang i morgon som tack för att de har hjälpt mig med de små. Efter mycket övervägande föll valet på ThaiThai, i hård konkurrens med en mexikansk restaurang. Så dit styr vi stegen i morgon.

Det är så vansinnigt spännande att höra hur det går för de små i sina nya hem. Helst skulle jag vilja vara en liten snabb fluga som kunde sitta på väggen och spionera. Jag skulle vilja sitta på väggen nere hos Katarina i Sundsvall när Jota väcker henne glatt kl 3.30 på morgonen och vill leka. Och jag skulle vilja sitta på väggen i Mörön och kika på Ny i Mörön när hon sover med husse i soffan. Och nu skulle jag vilja vara en liten, liten fluga i Överkalix också och se hur Chili upptäcker sitt nya hem. Men det går ju inte så jag får försöka tåla mig tills jag får rapporter istället. Inte så lätt när man är nyfiken!

Flickorna här hemma måste ju också få lite skoj, så idag tog jag på dem koppel och halsband och gick på promenad. Inte så långt, vi gick över vägen bakom huset, så lyfte jag dem över snövallen och så fick de springa lösa i skogen. Det var skoj! Tassa gillar inte halsbandet, hon lade sig och rullade frenetiskt i snön och det tog ett tag innan jag förstod att det var ett sätt att försöka få av sig halsbandet. Lilla skrälle! Men när de glömde bort det där äckliga halsbandet så hade de hur kul som helst. Nu blir det sista natten i köket för dem också, i morgon flyttar de och därmed har vår tionde kull fått nya hem allihop. Jag tror och hoppas att detta är valpar som ni kommer att få se mer av framöver!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0